11.08.2010

Selamat Tinggal iPad n Galaxy Tab

Hye semua, entri kali ni aku nak bercerita tentang sesuatu yang boleh buat aku bangga untuk mengaku aku anak Malaysia. Ceh, padahal nak review gadget jew. Pastu kalau sendiri ade benda yang di review ni takpe larh jugak. Ni tak, benda tak ade tapi cerita nak gempak. Surely korang akan cakap camtu. So, shut your mouth and take a look at this!!

Huh, benda ape kah ni? FYI, ni larh produk terbaru dari CSL. Aku yakin korang pernah dengar nama CSL ni kan. Kalau sekarang ni korang rasa CSL tu satu company yang cuma pandai copy paste je hasil kerja orang lain, mungkin lepas korang baca entri ni, mind set tu akan berubah. Kenapa aku cakap macam tu korang kena larh baca entri ni.



Ok, benda ni nama nya CSL Spice Mi700 DroidPad. Kenapa Spice? Tu korang kena tanya tauke CSL sendiri larh. Mungkin tauke ni suka makan ayam hot & spicy. Who knows right?
Ok,  DroidPad ni adalah tablet pc. Apa itu tablet pc? Tablet pc tu satu gadget yang aku rasa function nya sikit sebnaayk macam iPod. Tapi tablet pc ni saiz nya lebih besar dari iPod laa..


Antara tablet pc yang ade kat night market sekarang ni, Apple iPad and Samsung Galaxy tab.  Rasa nya cuma dua tu aje yang ade dalam market buat masa ni. Biar pun dengan harga yang mahal tak hengat dunia, para pencinta gadget dan budak2 yang suka follow trend tetap beli salah satu daripada dua tu. Ye larh, dah dua tu aje yang ada. Nak tak nak, kena larh beli..




Lepas ni, gudbye je larh iPAd dengan Galaxy Tab


Macam yang kita boleh nampak dalam gambar tu, iPad lebar while Glaxy Tab pulak panjang ke atas. iPad dicipta macam tu sebab nak jamin kepuasan user bila diorang guna dalam mode landscape atau dalam bahasa mudah nya, melintang. Galaxy Tab pulak panjang ke atas untuk    bagi user diorang dapat kepuasan  dalam mode potrait. DroidPad ni pun same cam Galaxy Tab viem mode nya. 
Kalau di banding kan antara tige2 tablet pc ni, DroidPad larh yang paling kecik saiz die. Tak dapat larh nak bagi gambaran jelas sebab aku pun bukan naruh menda alah ni. Kalau dah ade nanti, boleh larh tayang kat kau orang.Oh ye kawan2, DroidPad ni ade kamera ye. Jangan tak tahu pulak. Kira memang not bad larh DroidPad ni.



   
Nak2 pulak lagi, DroidPad ni boleh insert sim card dalam nye. So, kalau ade DroidPad ni, dah tak payah guna handfon lagi dah. Nak call boleh, video call boleh, mesej? Lagi larh boleh. So, aku rase memang berbaloi beli DroidPad ni. Mungkin korang kate 'Macam sengal je, tambah dalam lagi 300 da boleh dapat iPAd 16 gb.' 
Tapi, korang kena ingat, ni barang buatan Malaysia dan boleh dikatakan setaraf dengan iPAd tu. Dengan Android 2.2, tak ade sape boleh kutuk2 cakap DroidPAd ni barang copy paste. Barang Malaysia ni, kalau bukan kita yang support, sape lagi nak support ye tak..

Psstt: Aku tiba2 gila, sebab tu keluar entri ni. Tah ape motifnya pun aku tak taw
Psstt lagi: Walaupun tak complete, paling2 tidak dapat elakkan kau orang dari malu bila t'cengang dengar mmbe2 cerita pasal Tablet PC atau CSL DroidPad ni.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...