2.19.2011

Jom Main Game!

Hye guys. Lame da rase nye tak update blog ni. Entri da buat cuma rase tak patut nak publish, so draft kan la dulu. Since sekarang ni tak de lagi dah kes2 streamyx suspended, maka dengan kejam nya aku hukum diri sendiri untuk wat entri banyak2. Hahaha..


Ok larh, entri kali ni lebih kepada review. Apa yang nak di review tu? Macam kat tajuk tu, kali ni aku nak review games pulak. Kalau nak baca, di alu-alu kan. Kalau tak nak, dengan hormat nya diminta berambus. Hahaha.. Just joking, why so serious kan.




Nama game ni Angry Birds a.k.a burung marah kalau di translate. Boleh tahan buruk jugak bunyi nye kalau di translate kan. Game niberbentuk santai and tak perlu kan keyboard pun kalau nak  main. Tak stres pun macam main game Counter Strike atau Left 4 Dead. Stres datang bila main tak menang2. Hihihi..


Game keluaran syarikat Rivio ni femes di kalangan pengguna iPhone atau Apple am nya. Ye larh sebab bukan kat iPhone je ade game ni. iPod n Mac pun boleh main game ni. Selalu la jugak kat fb tu nampak orang post screenshot game Angry Birds ni tapi memandangkan aku ni ketinggalan zaman dalam bab2 teknologi ni, aku pun buat tak tahu je larh.






Sampai la satu ari tu, sorang member aku yang pakai iPhone main game ni kat iPhone 3g warna putih dia tu. Cuba la main sekali, best la pulak. Nak2 pulak dengan clear nye gambar kat skrin tu. Mula2 main tu ofcoz la kalah. Dengan tak zoom out, terus je tarik getah lastik tu, terbang entah ke mana burung tu. Mana larh aku tahu iPhone ade pinch zooming. Hahaha..







'Tak ade iPhone, iPod dengan Mac la. Abis tu macam mana nak main?' Jangan risau sebab sekarang pengguna windows pun dah boleh main game Angry Birds ni. Rasanya tak ramai dari korang yang guna iPhone, mostly guna Nokia n Sony Ericsson kan. Angry Bird untuk Nokia n Sony Ericsson ada tapi untuk model2 paling baru macam N8, Xperia X10 n etc. 


Lagi pun, buat apa nak main kat telefon kalau boleh main fullscreen kat pc kan. So, dengan pantas, klik link kat bawah ni, download game Angry Bird ni, unzip dan main la puas2. Kalau rase game ni tak best, bagitau larh ye.


Angry Birds Mediafire for pc

Psst: Aku pun baru je download game ni ntuk pc. Baru main sampai level 2. Dekat pc aku running elok je, so kalau kat pc korang ade problem, inform aku okey. Game berbayar no 1 kat Apple store tau game ni. Bukan runcit2 punya game. So, selamat mencuba! 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...